Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over appartementencomplex Aaron in Nijmegen-Noord.

Ik wil graag een verandering aanbrengen in mijn appartement. Mag dat?
Wij vinden het belangrijk dat u uw woning naar eigen inzicht kunt veranderen. Het is uw woning en daar mag u een fijn thuis van maken. Daarbij moet u zich wel aan een aantal spelregels houden. Die leest u hier.

Kan ik het wandje tussen mijn toilet en badkamer weghalen?
In uw appartement zit een wandje tussen het toilet en de badkamer. U kunt dit zelf relatief makkelijk (laten) verwijderen. Vul daarvoor eerst het aanvraagformulier voor zelf klussen in, via Verandering aanbrengen – Talis. Na goedkeuring kunt u de stappen uit dit document doorlopen.

In mijn berging hangt een grote box voor de mechanische ventilatie. Moet ik hier iets aan onderhouden?
Ja, het is goed om deze zo af en toe schoon te maken. Er zitten filters in de box die u regelmatig met de stofzuiger schoon kunt maken. Hoe u dit het beste kunt doen, staat aan de binnenzijde van de box. Bovendien moet u elke twee jaar de filters vervangen.
Ook kunt u de inblaas- en afzuigventielen die in het plafond zitten regelmatig schoonmaken met een sopje. U kunt deze ventielen met de hand eruit trekken (zitten met een soort klemmetjes in de buis vast). Zorg ervoor dat u daarbij niet de schoteltjes verzet.

Ik wil graag een wijziging in de keuken maken. Hoe kan ik dat regelen?
In de appartementen zit een keuken van het merk Bribus. Wilt u wat veranderen of uitbreiden aan de keuken? Dan kunt u terecht bij u Pontmeijer. Onder in één van de kastjes in de keuken zit een sticker met een ordernummer. Als u dit meeneemt kan Pontmeijer meteen zien welke kleuren, maatvoeringen, enzovoorts in de keuken zitten. Zo kunnen zij u helpen met de juiste uitbreiding of aanpassing. U kunt ook mailen naar Guido van Ditshuizen (guido.van.ditshuizen@pontmeyer.nl) en/of Taco Tittse (taco.tittse@pontmeyer.nl).

Het ordernummer vindt u achter het verwijderbare wandje onder de spoelbak. Zoals de foto links laat zien. Een voorbeeld van het nummer dat u doorgeeft aan Pontmeijer ziet u op de foto rechts.

Ik heb een gewone sleutel én een button voor mijn voordeur. Maakt het uit welke van de twee ik gebruik?
De voordeur van uw woning is inderdaad te openen met een button of met een ‘gewone’ sleutel. U kunt het beste altijd de button gebruiken. De deur is automatisch op slot als u hem dichttrekt. Sluit u de deur af met de gewone sleutel? Dan werkt de button niet, zo lang u de deur niet ook weer opent met de gewone sleutel. Wij adviseren daarom om altijd de button te gebruiken, behalve bij stroomstoring.

Hoe gaat de gemeenschappelijke berging eruit zien?
Hier gaan we samen nog naar kijken. Er moet onder andere plaats zijn voor fietsen, elektrische fietsen, en scootmobiels. Met u en de andere bewoners kijken we naar hoe dit het beste kan.

Wat moet ik weten voordat ik een vloer leg?
De vloeren van het gebouw hebben een zwevende dekvloer. Dit kunt u doorgeven aan de leverancier die uw vloer legt. Wanneer u kies voor een hardere vloerbedekking, zoals laminaat, hoeft u níet extra voor geluid te isoleren. Laat u wel goed adviseren door de fabrikant/leverancier, ook voor wat betreft het loshouden van wanden.

In verband met het aanwezige bouwvocht in de dekvloer kan het zijn dat niet alle vloerafwerkingen direct gelegd worden. De adviseur van de vloerenleverancier kan, indien nodig na oplevering, zelf een vochtmeting organiseren. Verder moet u rekening houden met mogelijk geluidsoverlast. De vloerafwerking dient zodanig te zijn dat contactgeluiden naar naast- en ondergelegen appartementen worden tegen gegaan. De constructieve vloer is voorzien van een zwevende dekvloerconstructie. Dit zorgt al voor enige demping van contactgeluid. Als u een vloerafwerking laat leggen dan moet de geluiddemping minimaal verbeterd worden met +10dB. Laat u ook hier adviseren door de leverancier van de vloerafwerking. De totale dikte van de vloerafwerking mag niet meer zijn dan 10mm.

Hoe hoog is het hekwerk van het balkon?
Het hekwerk van het balkon is ongeveer 1 meter hoog.

Ik heb mijn balkon grenzend aan de slaapkamer. Is er ook nog een raam wat open kan, of zal ik de balkondeur open moeten zetten voor frisse lucht?
Dat zal met de balkondeur moeten. Er is geen raam bij de balkons.

Wanneer worden de woningen opgeleverd?
De woningen worden naar verwachting in februari 2022 opgeleverd. We raden u aan het bericht van Talis af te wachten met de exacte opleverdatum. Deze komt meestal een maand voor oplevering. Op basis van dit bericht kunt u actie ondernemen en bijvoorbeeld de huur van uw huidige woning opzeggen.

Komt er een verhoogd toilet?
Er komt geen verhoogd toilet.

Komen er beugels in het toilet of de douche?
Er komen geen beugels.

Kan ik vooraf (tegen betaling) iets wijzigen in de keuken zodat Talis dat nog kan plaatsen?
Nee, dat is niet mogelijk.

Waarom is er niet gekozen om de aansluiting voor de wasmachine in de berging te doen?
Tegen de achterwand van de berging komt de WTW-unit (ventilatie met warmteterugwinning). Dit betekent dat de achterwand beperkt bruikbaar is. De berging is verder niet heel ruim. Om niet nog meer bergruimte van de berging weg te nemen is er voor gekozen om de wasmachine en wasdroger in de badkamer te doen.

Hoe zijn de wanden afgewerkt?
Alle binnenwanden in de woning worden behangklaar opgeleverd. Het kan zijn dat u licht stop- en schuurwerk moet uitvoeren voordat u gaat behangen. De wanden zijn bij oplevering niet schilderklaar. Indien u een andere afwerking dan behang op de wanden aanbrengt, adviseren wij u zich over de toe te passen materialen en het aanbrengen hiervan door uw leverancier vakkundig te laten adviseren.

Is het nog mogelijk wensen door te geven die nog tijdens de bouw meegenomen kunnen worden?
Nee, dat is niet mogelijk.

Kan ik zelf een glazen douchewand plaatsen?
Ja dat kan. U kunt deze alleen aan de woningscheidende betonwand bevestigen. Boren of iets dergelijks in de vloer is absoluut niet toegestaan. U beschadigt daarmee de vloerverwarming.

Kan het raampje in de keuken nog aangepast worden naar een schuifraam?
Dat kan helaas niet meer.

Kan de balkondeur nog gewijzigd worden in een schuifdeur?
Dat kan helaas niet meer.

Kan ik zorg krijgen van ZZG als ik in Aaron woon?
Het wonen zoals thuis staat voorop bij wonen met een plus. Heeft u hulp nodig, dan kunt u dit zelf aanvragen. Hulp en ondersteuning komt vanuit de wijkverpleging. Welke organisatie dit voor u doet, bepaalt u zelf. Dit kan de wijkverpleging van ZZG zijn. U kunt echter geen beroep doen op de zorg uit het andere gedeelte van het gebouw, waar ZZG zit.

Van welke diensten en mogelijkheden van ZZG kan ik gebruik maken als ik in Aaron woon?
U kunt geen gebruik maken van diensten en mogelijkheden vanuit het andere gedeelte van het gebouw. Wél wil ZZG graag een goede buur zijn en wil meebouwen aan een vitale woongemeenschap. Wat we voor elkaar kunnen betekenen moet samen groeien. De community die we hier graag willen ‘bouwen’ wordt vooral gevoed door de energie die er bij u en de overige bewoners (ZZG, Majstro) is.

Is er een maaltijdservice van ZZG of kan ik mee-eten bij ZZG?
Er is vanuit ZZG geen maaltijdservice waar u gebruik van kunt maken. Mee eten bij ZZG kan niet.

Hoe hoog zijn de plafonds?
Deze zijn ca. 2.60 meter hoog.

Kun je de balkondeur ook in een kiepstand zetten?
Nee, dit wordt een gewone deur. Hij draait naar buiten en wordt voorzien van een kierstandhouder.

Wat voor soort kraan zit er in de badkamer?
Een mengkraan, met twee knoppen.

Pagina delen: