Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over appartementencomplex Ellis in Nijmegen-Noord.

In de woning

Hoeveel sleutels ontvangen we van het appartement?
Je ontvangt zes sleutels van de voordeur en vier buttons voor de centrale deuren.

Hoeveel lampen kan ik ophangen?
Elke ruimte heeft één plafondlichtpunt.

Hoeveel stopcontacten zitten er in elk appartement?
Bij het kijkmoment, dat we binnenkort organiseren, kun je zien waar en hoeveel stopcontacten er zijn.

Hoe wordt het appartement verwarmd?
Er zit vloerverwarming in het hele appartement. Alleen op de badkamer hangt een elektrische radiator. In Nijmegen-noord levert Vattenfall de warmte via Stadsverwarming. Dit betekent dat je geen cv-ketel in huis hebt. In plaats daarvan hangt er een stadsverwarmings-unit in een aparte meterkast. Ook de Warmte-terug-Win unit (ventilatiesysteem) levert warmte en schone lucht. Bij sleuteluitreiking krijg je hier goede informatie over.

Wat is de totale breedte en diepte van het appartement?
Het appartement is ca. 3,8 meter breed en 13,4 meter diep.

Wat is de hoogte en breedte van de ramen, deuren en kozijnen?
Het raam aan de balkonzijde loopt tot de grond. Het raam in de slaapkamer loopt niet helemaal tot de grond en heeft dus ook een vensterbank, op ongeveer 70cm hoog. Voor de exacte afmetingen en om een beeld te krijgen, kun je op de kijkdag je eigen appartement zien.

Wat is de hoogte van het appartement van vloer tot plafond?
Dat is 2,6 meter, volgens het bouwbesluit.

Waar zit de wasmachine-aansluiting?
De wasmachine-aansluiting zit in de berging in je woning.

Wat voor internetvoorziening zit er?
Internet gaat via glasvezel. Je kunt hierbij kiezen voor elke provider die je wilt. De dag van sleuteluitreiking kun je dit pas aanvragen. De adressen zijn nu namelijk nog niet aangesloten en dus ook nog niet te vinden voor de providers.

Hoe werkt het openen van de voordeur als bezoek aanbelt?
In de woning zit een intercom met beeldscherm. Dus met beeld én geluid. Je kan met de intercom de voordeur beneden openen (knop met sleuteltje intoetsen) als je de persoon binnen wil laten. Bij sleuteloverdracht ontvang je een gebruikershandleiding van alle installaties in de woning. Hier staat de intercom ook in. De intercom is eenvoudig te bedienen.

Komt er ook een zonwering of een screen?
Nee er komt geen zonwering. Aan de buitenkant van het gebouw mag je zelf niks ophangen. Dit mag alleen aan de binnenzijde, in je woning.

Mag ik mijn balkonhek dichtzetten, met bijvoorbeeld een doek of riet?
Dit mag niet. De Vereniging van Eigenaren in het gebouw kan hierop handhaven.

Mag ik een huisdier hebben?
Ja dit mag, zolang het huisdier geen overlast veroorzaakt.

Keuken

Kan er een vaatwasser geplaatst worden?
Ja, dit kan. Dit moet je wel door een gespecialiseerd bedrijf laten doen. Er ligt namelijk geen stroom naar de groepenkast. Wel een loze leiding. Water en afvoer kunnen afgetapt worden van de huidige waterleiding en afvoer.

Hoe ziet de keuken eruit?
Zie de onderstaande afbeelding voor een impressie van de keuken.

Wordt er apparatuur in de keuken geplaatst?
Nee, alle apparatuur plaats je zelf.

Hoe breed zijn de kastjes?
De kastjes zijn ca. 60cm breed.

Wat voor kookplaat kan ik plaatsen?
Je plaatst zelf een inductiekookplaat, met perilex over twee fasen. In het aanrecht zit een nis voor een kookplaat van 60cm.

Badkamer

Waar in de badkamer zit de radiator?
De radiator zit tegenover de douche.

Is er een douchewand? Mag ik die (zelf) plaatsen?
Die zit er niet. Je mag deze zelf plaatsen. Daarvoor doe je een aanvraag bij Talis via Verandering aanbrengen – Talis.

Het gebouw

Zit er een fietsenstalling in het gebouw?
Ja, de fietsenstalling zit direct naast de hoofdentree van Talis.

Voor wie is de fietsenstalling, en hoeveel fietsen kunnen erin?
De stalling is voor alle 50 huurders van Talis. Er passen zo’n 120 fietsen in!

Mag ik mijn scooter in de fietsenstalling zetten?
Ja, dat mag, zo lang de scooter geen vluchtroute belemmert.

Mag ik barbecueën op de binnenplaats?
Nee, je mag nergens op het openbaar terrein barbecueën. Ook niet op de balkons. Dit is om overlast te voorkomen.

Waar kan ik mijn verhuisafval kwijt?
Talis organiseert 2 weken na de sleuteloverdracht een opruimdag. Hier kun je al je verhuisafval kwijt (denk aan laminaatresten, verpakkingsmateriaal). Dit is ook om te voorkomen dat de afvalruimte in het gebouw een chaos wordt. Dit doen we samen.

De eerste weken na oplevering kun je je restafval ook in een groene (betaalde) vuilniszak aanbieden aan een milieustraat. Deze komt op een tijdelijke plek, waar nu de Aldi is. Lever je een groene zak in? Dan krijg je gratis een nieuwe zak. Dit is een tijdelijke oplossing tot dat de ondergrondse containers werken en iedereen een DAR-pas heeft aangevraagd.

Hoe is het afval geregeld?
Er is een containerruimte onder het pand (naast de fietsenstalling). Deze open je met je button. Daar gooi je je papier, plastic en GFT (groen) weg. De ruimte is voor álle appartementen in het hele complex, dus niet alleen voor Talis-huurders.

Restafval doe je in gewone zwarte afvalzakken in de ondergrondse containers. Deze staan voor de parkeergarage. Hiervoor moet je een DAR-pas aanvragen. Dit kan pas op het moment dat je met je nieuwe adres staat ingeschreven bij de gemeente. De DAR controleert dit.

Mogelijk zijn er nog even geen ondergrondse containers als je de sleutel ontvangt. Zo lang er geen ondergrondse containers zijn, schaf je de groene afvalzakken aan. Deze breng je naar de tijdelijke milieustraat bij de Aldi, of zet je aan de straat neer op de dag dat de DAR de afvalzakken ophaalt.

Wat zijn de maten van de lift (i.v.m. het verhuizen)?
De lift is 1m x 2m. De deuren in de algemene ruimtes zijn 90cm breed.

Parkeren

Ik heb een appartement met parkeerplaats gehuurd. Hoe werkt dat?
Binnenkort ontvangen alle bewoners die een parkeerplaats huren bericht. De parkeerplaats wordt gehuurd van Apcoa. Zij zullen de verdere afhandeling met jou doen. Dus het contract, de toegangspas, de facturatie, enzovoorts.

 

Pagina delen: