Servicekosten
Talis brengt servicekosten in rekening. Bijvoorbeeld voor waterverbruik, groenvoorziening of schoonmaakkosten. U betaalt hiervoor maandelijks een voorschot. Elk jaar vergelijken we de door u betaalde voorschotten met de werkelijke kosten. Heeft u te veel betaald? Dan krijgt u geld terug. Betaalde u te weinig? Dan moet u bijbetalen. Elk jaar krijgt u rond juni van ons een overzicht van de afrekening van de servicekosten.
Hebt u een vraag over uw afrekening servicekosten? Lees dan hier: veelgestelde vragen en antwoorden servicekosten.
Warmtekosten
In een aantal complexen (gebouwen) van Talis wordt warmte opgewekt door een gezamenlijke installatie, zogenaamde blokverwarming. Talis brengt bij de huurders van deze complexen warmtekosten in rekening. Als u in een van deze complexen woont, betaalt u ook maandelijks een voorschot. Elk jaar vergelijken we, net als bij de servicekosten, de door u betaalde voorschotten met de werkelijke kosten. Rond juni ontvangen de betreffende huurders een overzicht van de afrekening van de warmtekosten.
Hebt u een vraag over uw afrekening warmtekosten? Lees dan hier: veelgestelde vragen en antwoorden over warmtekosten.
Aanpassen voorschot
Op basis van de afrekening van de servicekosten en de warmtekosten bekijken we of we uw voorschot moeten aanpassen. Als u veel moet bijbetalen, kan het zijn dat uw voorschot voor het komende jaar omhoog moet. Krijgt u veel geld terug? Dan kan het voorschot voor het komende jaar wat omlaag. Als we uw voorschot aanpassen, krijgt u daarover bericht van ons.
Uitbetaling
Blijkt uit de afrekening van de servicekosten of de warmtekosten dat u geld terugkrijgt? Dan storten wij dit zo snel mogelijk op uw rekening. Wilt u een ander rekeningnummer doorgeven? Dat kan alleen schriftelijk: per mail (welkom@talis.nl) of per post (Postbus 628, 6500 AP Nijmegen).
Vragen servicekosten of warmtekosten
Is uw vraag hiermee niet beantwoord? Dan kunt u contact met ons opnemen.