(024) 352 39 11

Veelgestelde vragen over de warmtekosten

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen over de warmtekosten.

Ik heb meters in mijn woning. Waarom?
In uw gebouw wordt collectief gestookt. Voordat u meters in de woning had, verdeelden wij het verbruik van het gehele complex evenredig over alle woningen. Dat was dus ongeacht uw individuele verbruik. Nu, met de meters, kunnen we het totale verbruik eerlijker verdelen. Voor de huurders die meters op de radiatoren hebben gekregen, maakt deze afbeelding dat duidelijk:
Met deze meters kunnen we dus uw aandeel in het verbruik meten. Dit maakt de verdeling eerlijker: huurders die bewust en zuinig met hun stookgedrag omgaan, betalen dan ook minder dan huurders die minder zuinig zijn. Zo heeft u zelf invloed op uw kosten!

Wat moet ik doen als er geen warmte wordt geleverd?
U kunt een storing of defect melden bij de installateur van uw complex. U vindt de installateur op uw ‘Bewaarkaart (contact Talis en storingen)’ die u van Talis heeft ontvangen.

Meer informatie vindt u in de leveringsvoorwaarden en het tarievenblad hieronder.

Ik ben het niet eens met mijn afrekening warmtekosten. Wat kan ik doen?
Woningcorporaties en huurders die een klacht of een geschil hebben over warmtelevering kunnen terecht bij de huurcommissie.